Zondag 27 juli - Reisverslag uit Udaipur, India van Rudi en Willie Campschroer-Scholten - WaarBenJij.nu Zondag 27 juli - Reisverslag uit Udaipur, India van Rudi en Willie Campschroer-Scholten - WaarBenJij.nu

Zondag 27 juli

Blijf op de hoogte en volg Rudi en Willie

27 Juli 2014 | India, Udaipur

Toto onze verrassing zijn we ook vandaag nog in Udaipur. Het was onze bedoeling om hier twee nachten te blijven. Maar sinds ons reisplan is gewijzigd, regelt Parveen onze hotelboekingen. Hij heeft hier en extra nacht geboekt. We hopen dat we voldoende tijd over houden in Jaipur en Agra. Het zal wel weer goed komen. Andere zaken waarvoor wij een dag extra hadden uitgetrokken kunnen we onderweg bezoeken zegt hij.
Van de andere kant komt het goed uit. Wij wilden nog een bezoek brengen aan Shilpgram, een openluchtmuseum waar ambachtslieden en kunstenaars uit diverse Indiase staten hun kunnen tonen volgens onze reisinformatie. Het blijkt zwaar tegen te vallen. Ten eerste gaat het pas om elf uur open. We mogen wel naar binnen, maar de eerste drie kwartier tot een uur is het een dooie boel. Dat komt natuurlijk ook omdat wij een half uur te vroeg waren.
De helft van het dorp blijkt afgesloten en buiten bedrijf. In de rest zijn slechts een aantal kramen geopend. Hier worden geen demonstraties gegeven, alleen kunstnijverheid verkocht: Sierraden, kleding, keramiek enz. , wat je ook in de stad op de bazaar koopt. Maar dan kom je wel handwerkslieden tegen die allerlei dingen maken, die in Europa alleen in massaproductie worden gefabriceerd. Er zijn nog enkele dansgroepen, die snel beginnen als ze zien dat er toeristen aankomen, want inmiddels zijn er ook wat andere Indiase bezoekers. Kortom na een uur hebben we wat plaatjes van traditioneel geklede mensen en een armbandje en dan hebben we het wel gezien.
Het is behoorlijk drukkend warm vandaag. We zitten nog even op het dakterras en verhuizen dan naar binnen. Bij de airco werk ik dit verslag af. Ik geloof dat we inmiddels ook weer verbinding hebben met Wifi, dus het kan ook op de site.