Vrijdag 25 juli Ranakpur-Udaipur - Reisverslag uit Ranakpur, India van Rudi en Willie Campschroer-Scholten - WaarBenJij.nu Vrijdag 25 juli Ranakpur-Udaipur - Reisverslag uit Ranakpur, India van Rudi en Willie Campschroer-Scholten - WaarBenJij.nu

Vrijdag 25 juli Ranakpur-Udaipur

Blijf op de hoogte en volg Rudi en Willie

27 Juli 2014 | India, Ranakpur

Gisterenavond hebben we nog een wandeling gemaakt met Parveen. Naar een dam of liever dammetje dat is aangelegd ten behoeve van de irrigatie van landbouwgronden. In het stuwmeer zouden ook een paar krokodillen leven. Parveen en een paar jongetjes die met ons meelopen, zeggen er een te zien. Ik zie een donker streepje in het water. Ook als ik de foto op 100 % bekijk zie ik iets dat net zo goed een boomstam als een krokodil kan zijn. Maar is dat nu juist niet de camouflage-truc van krokodillen?
Vanmorgen, zoude we, op weg naar Udaipur, eerst een apentempel bezoeken. Gisteren hadden we al een paar apen gezien, op weg naar het meertje. Helaas is de tempel pas om 12.00 uur open voor toeristen. Tot die tijd mag alleen de plaatselijke bevolking naar de tempel.
Vanmiddag een rondwandelingetje gemaakt door Udaipur ter kennismaking. Veel commerciële verkoop voor toeristen. We komen bij het paleis maar het is te laat om het nu nog te bezoeken. Op de terugweg raken we de weg kwijt. Maar als je de naam van het hotel weet, kom je met een motorriksja en Rp 80 (ongeveer € 1,-) altijd weer terug.
Vanavond was er, zoals elke avond, een folkloristische voorstelling met muziek en dans. In het museum tegenover ons hotel. Er blijken ook heel wat binnenlandse toeristen hier te verblijven. De voorstelling was heel aardig. Enkele traditionele Rajasthaanse dansen, een marionettenspeler en een danseres die met een hele stapel waterkannen op haar hoofd balanceerde.
Het hotel hier is niet zo heel goed. Er is geen warm water maar de airco doet het en dat is het belangrijkste. Vooral het eten en de bediening in het restaurant valt tegen. Vette lamscurry met stukjes bot en veel zenen en taaie stukken erin.