Brussel - New Delhi - Reisverslag uit New Delhi, India van Rudi en Willie Campschroer-Scholten - WaarBenJij.nu Brussel - New Delhi - Reisverslag uit New Delhi, India van Rudi en Willie Campschroer-Scholten - WaarBenJij.nu

Brussel - New Delhi

Door: Rudi

Blijf op de hoogte en volg Rudi en Willie

17 Juli 2014 | India, New Delhi

Alle hotels in India hebben WiFi. Het probleem is: Het werkt niet. Dit schijnt in India vaker voor te komen, maar tot nu (einde eerste volle dag in India) is dit het enige wat ontbreekt . Maar het is dus afwachten wanneer dit verhaal op internet kan verschijnen.
India is overigens niet het enige land waar wel eens wat fout gaat. Laten we beginnen bij het begin.

zondag 13 juli 2014
Zondag ’s morgens rijden de treinen niet vroeg genoeg om ons om 8.00 uur op Brussel National Airport te kunnen melden aan de incheckbalie. Want al heb je ingecheckt via internet, je moet toch je bagage afgeven. Tot zover geen problemen. Kopje (nou ja, 300cc. was de kleinste beker die ze hadden) koffie, willen we gaan “boarden”. Er blijkt een fout gemaakt te zijn bij het aftanken van het vliegtuig; vertraging tenminste anderhalf uur. Uiteindelijk gaan we om 13.20 uur de lucht in i.p.v. 10.10 uur. Dat betekent wel, dat we midden in de nacht landden op het vliegveld van New Delhi.
In het vliegtuig moesten we al twee briefjes invullen voor de douane. We geven die netjes af bij de bevoegde douanier. “Niet goed, moet een origineel formulier zijn.” We worden terugverwezen naar een desk waar briefjes liggen, die precies hetzelfde zijn. Een behulpzame ambtenaar legt uit, dat het ene briefje dat wij hebben ingevuld voor de douane is en het andere voor de “customs” om te verklaren dat je niks hebt aan te geven. Terug naar de douane. Alleen het ene briefje afgegeven; Stempel in het paspoort en doorlopen.
Nadat we onze bagage hebben opgehaald en we naar de ontvangsthal gaan, zitten er nog twee douaniers met elkaar te praten, waarvan er één ons tweede formuliertje zonder er op te kijken op een stapel legt.
In de ontvangsthal bespreken we een taxi. Als we buiten komen,valt, ook om twee uur ’s nachts, de warmte als een deken op ons neer. Bij de uitgang staan voldoende taxi’s, maar wij moeten een zwart-gele hebben. Een mannetje wil ons een taxi aanwijzen, maar de chauffeur weet niet waar ons hotel is of wil ons om een andere reden niet meenemen. Ook in 2 andere taxi’s wordt onze bagage in en uit geladen. ??? 100meter verder op is iemand die ons wel wil meenemen. Het mannetje dat de taxi’s toewees stapt ook in. Het lijkt allemaal een beetje louche ’s nachts om een uur. Op hoop van zegen dan maar.
Van het vliegveld naar New Delhi is 16 km. We rijden ongeveer een uur en beginnen ons af te vragen wanneer we aankomen. Voor de chauffeur en z’n maat blijkt ook niet zo duidelijk. Als ze iemand hebben aangesproken om de weg te vragen,worden we doorverwezen naar het toeristenbureau. Om twee uur ’s nachts worden ik daar ontvangen door en heel vriendelijke meneer. (Wllie blijft bij de auto waar onze bagage nog inzit. Je blijft toch argwanend zo’n eerste nacht)
De meneer van het toeristenbureau belt met het hotel (ik had geen telefoonnummer) en nadat, na enig speurwerk blijkt dat we inderdaad gereserveerd hebben, blijkt het hotel gesloten omdat de straat wordt gerenoveerd. De hoteleigenaar krijgt er flink van langs van de toeristen-meneer en we krijgen een kamer in een ander hotel aangeboden. We maken natuurlijk een praatje over wat we gaan doen in India. Hij raad ons ten sterkste af om op eigen houtje te gaan reizen in Radjastan. We spreken af dat we morgen terug komen en gaan naar ons nieuwe hotel, waar we ons om een uur of drie te rusten kunnen leggen.

• 17 Juli 2014 - 12:57

Henk Vonk:

reisverslag van zondag gelezen; jammer zo'n start !. Je vakantie begint en je wilt meteen van alles zien en genieten, maar kop op !.
    We blijven heel nieuwsgierig hoe het verder gaat.

groetjes, Henk

• 17 Juli 2014 - 18:37

Annie:

Altijd vreemd? in een vreemd land.
    Het gaat vast de volgende dagen soepeler.
    Groet Annie